fredag 30 maj 2014

Flippfilm inför min föreläsning

I min föreläsning pratar jag mycket om modet att våga prova digitala verktyg i sitt klassrum. För att våga prova och känna sig någorlunda trygg behöver man kunskap om hur man gör. Om man är med i olika Facebookgrupper eller på Twitter är det väldigt lätt att känna sig ensammast i världen och tänka " jag fattar ingenting av vad de pratar om" ! Så kände jag själv i januari när jag skapade mitt Twitterkonto. Men jag tog mod till mig och ställde frågor. Och ställde frågor. Och ställde frågor... !
Jag har därför gjort en instruktionsfilm till er från absoluta början. Hur laddar man ner Chrome? Hur laddar man ner Google Drive? Hur skapar man Google konto? Varför är detta nåt att ha?
Det är bra om ni tittat på filmen innan vi ses. Genom detta  tror och hoppas jag att ni kommer få ut mer av föreläsningen. 
Under föreläsningen kommer jag att visa er hur man kan arbeta med Google Drive och vilka fördelar som finns både för oss och för våra elever. 

Min föreläsning riktar sig till er som är nybörjare eller precis har börjat med digitala verktyg på era skolor. 
Syftet är att deltagarna ska gå därifrån och tänka "japp, detta kan jag klara",  "detta vill jag lära mig" och "jag är också modig"!
Föreläsningen är enkel, med tydliga och konkreta exempel ur min egen undervisning. 

Tveka inte att ställa frågor om ni inte hänger med. Maila på: sarasv@hotmail.com eller skriv här nedan i kommentarsfältet.

Lycka till!
Sara 




1 kommentar:

  1. Kan bara hålla med Google Drive är bäst! All dokumentation på samma plats, inga glömda USB minnen någonstans! Maria, Vanneberga.

    SvaraRadera