tisdag 18 mars 2014

En helt utflippad flipp!

Eleverna i tyskgruppen år 8 har sett en film om olika trendsporter som finns i München. Uppgiften de fått var att hitta på egna sporter som de tror kommer att bli trendiga!
På Facebook har det flitigt diskuterats vad man kan göra istället för en instruktionsfilm. Eleverna fick nedanstående filmer som inspiration att titta på hemma. Tanken var att vi skulle kunna starta arbetet med att göra tankekartor kring de nya sporterna direkt. Det gick inte alls! Det visade sig att eleverna aldrig hade sett Galenskaparna och endast ett fåtal hade sett klipp med Monthy Python. Jisses vad de skrattade. Det blev ingen tyska idag. Var tvungen att visa dem  fler klipp. De hade aldrig sett Farbror Frej heller! Så kul har jag inte haft på länge. Detta är ett toppenexempel på att bygga relationer med sina elever tycker jag. Det finns inget bättre än att kunna gapskratta ihop. Sen att det inte blev någon tyska - det struntar jag högaktningsfullt i!
Mycket nöje:

Ps. Min favorit är Galenskaparna i slutet. Killen som gör blandade småhopp! Eleverna tjöt av skratt åt killen som fastnade i vinkelvolten och killen som mutade bygelhästen!

 Mina elever fick detta:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar