fredag 24 april 2015

Final i Webbstjärnan

Jag och min engelskgrupp 9C är i final i Webbstjärnan. Vi är ett av fem nominerade lag i kategorin årskurs 7-9. Tre lag får pris och två lag får äran av att vara nominerade. Bloggen vi tävlar med är The Colour of the Human Heart.
Den 11 maj åker jag och sex elever till Stockholm och Hotel Rival för att delta på prisutdelningen.
Om ni hemifrån vill följa prisutdelning kan ni göra det live via webben: Webbsändningen 
Vi har blivit sponsrade med 3 500 kronor av en sponsor som vill vara anonym. Om ni ändå läser detta:
Vårt stora tack. Ert bidrag sätter guldkant på tillvaron för oss. TACK!

Vi kan alltså vinna:

Bästa bidrag - 20 000 kr. Kan vinnas av vilket som helst av de nominerade lagen. Utses av en jury.
Kategorin år 7-9 - Guld ger 10 000 kr, silver 7 500 kr och brons 5 000 kr. Utses av en jury.
Allmänhetens röst - 2000 - Vinns av det lag som fått flest röster av allmänheten.

Vid storslam kammar vi hem 32 000 kronor. Det är ovanligt men förra året lyckade Ylva Petterssons lag med detta. Deras blogg ser ni här: Demokreativ .

Vårt lag anses ha stor chans att vinna. Själv tror jag att Ljustabarnen ligger bäst till.

                                                                                                                 (Skärmdump från Ljustabarnen)

För mig och mina elever är det väldigt stort att vara nominerade. När, man som vi, arbetar med digitala verktyg i undervisningen och vet hur många elever (63 302) och lag som faktiskt deltar över hela Sverige känns det fantastiskt. Nu säger jag som eleverna har sagt redan sedan vi startade: We are going for gold!

Må bästa lag vinna!
/ Sara







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar