onsdag 11 januari 2017

Handledning till obehöriga lärare i engelska och tyska

Under vårterminen 2017 erbjuder jag handledning till obehöriga och/ eller nyutexaminerade lärare i engelska och tyska. Handledningen avser grundskolan.  Läraren kanske är ensam på sin skola eller så har kollegorna inte möjlighet att handleda och hjälpa till.  Att bedöma tex uppsatser utan att ha erfarenhet av det eller utbildning är en grannlaga uppgift. För elevernas skull krävs att den obehörige läraren får stöd och hjälp. Det går inte att gissa sig till vad som krävs för att en tex en text ska hålla A-kvalité.

Handledningen sker via Skype på onsdagar efter överenskommelse. Om din skola ligger inom pendlingsavstånd från Hässleholm kan jag även, vid behov, komma till skolan.

Jag är legitimerad lärare i engelska och tyska årskurs 4-9 och har 20 års undervisningserfarenhet.
Jag föreläser i Sverige och Europa om främst hur du kan använda digitala verktyg i din undervisning, men även om hur du kopplar skönlitteratur till autentiska uppgifter.  Jag är även författare till två böcker:
Digitala arbetssätt i klassrummet - att våga ta språnget (Gothiafortbildning, 2015)
Klassrummet möter världen - autentiskt, tematiskt och digitalt (Gothiafortbildning, 2016)
Just nu arbetar jag på Ringsjöskolan i Höör, där jag undervisar i engelska. Jag är även IKT-pedagog och skolutvecklare vid samma skola.

Vad kan jag hjälpa till med?
Tex:
 -Bedömningar av uppsatser och skriven text
- Bedömningar av inspelade muntliga uppgifter
- Hur du lägger upp undervisningen under terminen
- Stöd och hjälp för struktur i klassrummet

Är du intresserad så prata med din rektor och be rektor återkomma till mig för kostnadsförslag.

Sara Bruun 
0708/740733
sarasv@hotmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar