torsdag 16 januari 2014

It's ok to be different!

Eleverna i årskurs 7 har arbetat med appen Puppet Pals och skapat egna filmer. De gillade verkligen att tala engelska genom en karaktär istället för att visa upp sig själv. En tjej sa "jag får alltid höra att jag måste räcka upp handen och prata mer. Ta för mig, men jag vågar inte med alla där. Detta är perfekt. Jag kände mig så bra!".

Det är så härligt att se deras glädje:

Isabell, Veljko, Lucas och Oliver bjöd på detta klipp! Fick lova att ta med ett "normalt" klipp också: Filmen de gjorde i Puppet Pals ville de inte visa. Den var så whacko att de var tvungna att lägga till dessa "live BLOOPERS" på slutet för att rädda situationen! Vad har detta gett då? Jo, glädje och mod i att tala engelska. (Nästa projekt är #talasomted på engelska, men det vet de inte om!) Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar